Rabu, 22 Mei 2013

Xbox one :Spesifikasi dan Gambar

Komen @ Rongak Please
Microsoft baru je umumkan konsol generasi terbaru (next-generation) mereka Xbox One semalam (21 May 2013). Konsol Xbox One ni datang dengan bermaruahkan Sistem Hiburan Lengkap “All-in-One System”. Xbox One beroperasi dengan bantuan 3 sistem pengoperasian (Operating System). 
3 OS Xbox One :
1. Sistem OS windows untuk aplikasi
2. Sistem paling utama : Teknologi Virtualisasi (Virtualization Technology System) yang seakan-akan Hyper-V untuk menguruskan sebahagian besar proses sistem Xbox One ni. Contohnya pemprosesan Games tu sendiri.
3. Sistem komunikasi untuk kedua-dua (Windows dan Virtualization).


"2 face" design

The new Xbox One Wireless Controller

Kinect 2.0


Xbox Specs
Xbox One hardware and specs: 8-core CPU, 8GB RAM, 500GB hard drive and more

Processor and graphics: 

Sperti yang dijangkakan, heavily customized AMD cip bergabung dengan 8 core cpu, GPU yang menggunakan DirectX 11.1 dan 32MB high bandwidth embedded ESRAM memory. Cip ini akan memerlukan kuasa 100 watts. Lebih skit dari Xbox slim dan PS3. Tapi Microsoft berjanji cooling fan Xbox One ni 4 kali lebih senyap dari sebelum ini.

System memory: 

Ram 8 GB DDR3. Playstation 4 8GB DDR5

Audio and video: 

1080p and 4K both supported; 7.1 surround sound.

Kinect 2.0: 

Bundle bersama konsol. 250,000 pixel infrared depth sensor dan jugak 720p web cam.

Storage dan media: 

Hard drive 500GB. Kelajuan (speed) belum confirm. Blu-ray/DVD combo. Dan kemungkinan besar games dari disc akan di "rip" masuk ke dalam Hard Drive secara auto. So games korang akan run dari Hard Drive - Loading akan lebih cepat!

Connectivity: 

HDMI 1.4 output dan passthrough; beberapa USB 3.0 ports; gigabit Ethernet; tiga 802.11n radios berasingan untuk konsol dan controller/windows based phones/tablet berinteraksi bersama secara wifi direct tanpa mengganggu sambungan internet menggunakan wifi. Dengan kata lain, 3 wifi radio ni berfungsi untuk mengekalkan kelajuan internet kepada yang optimum!

Sekiranya spec yang korang cari takde dalam list, mungkin Microsoft belum reveal lagi. Tapi kiteorang akan update kalau ade berita terbaru eh..

0 comments:

Catat Ulasan

RongakTech Komeng port